Loading...
nl

Hashtags

Vier de zelfliefde in 3 stappen

meer zelfemathie krijgen

Stap 1 Vergroot je zelf -empathie

Veel mensen zitten vast in een hardnekkig patroon waarin ze zichzelf neerhalen, zegt auteur en levensstijl Andrea Owen. In haar boek 'How To Stop Feel Like Shit' laat ze zien hoe je deze schadelijke gewoonte kunt doorbreken. Hoe praat je met jezelf? Wat vermeld je bijvoorbeeld tegen jezelf als je glijdt? Of als u een promotie wordt doorgegeven? Is uw innerlijke discussie liefdevol? Of ben je je grootste criticus? Als je er een routine van maakt om jezelf donderen te geven en onaardige dingen aan jezelf te geven, vergroot je zelf -empathie: praat tegen jezelf alsof je met iemand zou spreken die je geeft.

doen: bewustzijn is de helft van het werk, dus ontdek wanneer je innerlijke stem je behandelt als een oud vuil. Wees dan aardig voor jezelf. Veel mensen vinden dat moeilijk, Andrea Owen weet het. Een mantra kan hiermee helpen. De favorieten van sommige Van Owen zoals die innerlijke criticus begint te breken: "Ik hoor je en kies niet om te luisteren." "Of vraag jezelf af:" Is dit waar? "Wees mild voor jezelf, omdat dat je uiteindelijk gelukkiger maakt.

Actie 2 brengt tijd door met uzelf

Alleen tijd doorbrengen, veel mensen vinden het niet leuk, vonden professor in de psychologie Timothy Wilson. Samen met zijn groep voerde hij elf onderzoeken uit waarin cavia zes tot vijftien minuten alleen moesten investeren in een ruimte zonder afleiding. Nou, dat vonden ze helemaal niet leuk. De afkeer van alleen zijn, veronderstelde zelfs dat de deelnemers de voorkeur geven aan elektrische schokken dan ze zelf niets hebben gedaan! Hoewel het doorbrengen van tijd met je eigen gedachten nodig is, verklaart psycholoog en bestsellerauteur Tony Crabbe in zijn boek "Never Too Hectic". Omdat wanneer we nergens mee te maken hebben, onze hersenen met alle input gaan omgaan en verbindingen maken zodat we onszelf ontwikkelen. Dus ik-tijd is echt geweldig voor je.

DO: Doe vandaag iets minder op het werk en in huis. Gemakkelijk zijn. Veel plezier met fout, tips Tony Crabbe. Laat enkele van uw e-mails ongelezen, ruim uw bureau niet op, scheurt uw bestelling, laat uw slimme apparaat achter in uw huis en uw laptop op het werk. Probeer het. De wereld zal niet sterven en dan heb je tijd om met jezelf en je ideeën door te brengen.

actie 3 wees aardig voor je lichaam

Megan Jayne Crabbe ontwikkelt problemen rond haar zelfbeeld sinds haar 5e, maar voelen zich tegenwoordig goed dankzij lichaamspositiviteit. Ze schreef hierover een boek over: "Body Positive Power". Dit richt zich op het accepteren van uw lichaam zoals het is - ongeacht uw maat. Ze schrijft: "De les die we zo lang geleden hebben geleerd - dat wat we lijken het meest essentieel is - is verkeerd. We zijn niet het nummer op de schalen of de onregelmatigheden op onze huid. We zijn geen lijst met lichaamsdelen die zouden moeten wees anders. Wij zijn niet de oordelen dat andere singles over onze buitenkant vielen. We zijn veel meer. "

Doe: staan vandaag, of in de komende duur, zo snel als naakt voor de spiegel. Noem wat je leuk vindt en waarmee je geniet en concentreer je op deze pluspunten als je naar jezelf kijkt. Omdat, zegt Crabbe, dit je hersenen traint om je lichaam van de positieve kant te zien.

Geschreven door Amanda van Schaik die werkt als onafhankelijke journalist voor verschillende tijdschriften. Voor Viva, Libelle en Playboy schrijft ze onder andere over single dating, relaties en gezondheid. Ze is ook de oprichter van Daily Love , een platform over liefde.

Gepubliceerd door Cupidoloog op Juli 2022Juni 2022


Vorig bericht     
     Volgend bericht
     Alle artikelen

Het prikbord

Geen reactie
Je moet inloggen om te reageren

Post

Op Cupidoloog
Geplaatst Jul 20

Hashtags

Waarderen

Jouw beoordeling:
Totaal: (0score)
Wachtwoord beveiligde foto
Wachtwoord beveiligde foto
Wachtwoord beveiligde foto