Loading...
en

Tags

3 tips om de Valentijnsblues te verslaan

3 tips om de Valentijnsblues te verslaan

Tip 1: knuffel jezelf Buiten u voordelen. Omdat deze activiteit alle soorten aangename chemische reacties in de hersenen veroorzaakt. Geweldige materialen worden vrijgegeven zoals oxytocine, dat niet voor niets het knuffelhormoon wordt genoemd. Dit hormoon biedt een gevoel van vertrouwen en verbondenheid, onderdrukt ongemak en voorkomt ook stress. Cuddling lijkt zelfs herstelkrachten te hebben: een knuffel kan ervoor zorgen dat je minder snel ziek wordt. Voor degenen die denken "allemaal geweldig en goed, ik wil een knuffel, maar in deze kroningtijden die worden weggelaten", is er goed nieuws: om de positieve effecten te verzamelen, heb je niemand nodig. Jezelf knuffelen is ook nuttig voor je gezondheid en goed -Being! Dit wordt weerspiegeld in onderzoeksstudie van de VU -universiteit. De onderzoekers ontdekten dat zelfs het aanraken van een levenloos object - in dit geval een teddybeer - de spanning en angst voor singles minimaliseerde. Omdat Touch het deel van de hersenen afsluit dat op gevaren reageert, en minder hormonen worden gelanceerd om een spanningsreactie aan te duiden, zodat u minder spanning en zorgen ervaart. : Krijg jezelf, een knuffelbeer of een kussen sterk en knuffel.

Idee 2: luister naar elkaar

Zelfs als je een relatie hebt, kun je je bereik voelen. Valentijnsdag is dan een geweldige kans om dichter bij elkaar te komen. Een van de eenvoudigste manieren om opnieuw verbinding te maken - het kost absoluut niets en zelfs niet zoveel tijd - is om zinvolle, open vragen te stellen en volledig aanwezig te zijn in het gesprek met je partner. De goed herkende Amerikaanse relatie -psycholoog John Gottman geeft vijf voorbeelden van zorgen die u en uw liefde beter samenbrengen. 1. Wat is uw beste en slechtste herinnering aan uw jeugd. 2. Wat is het beste kenmerk van samen zijn? 3. Wat voor soort dingen doe ik dat je irriteert, en wat voor soort gedrag geloof je dat ik moet stoppen of veranderen? 4. Houd 's avonds iets wakker dat je me niet hebt getoond? 5. Hoe kunnen we ons seksleven verbeteren? Veel mensen vinden deze laatste bezorgdheid beangstigend om te vragen. Omdat een van de meest kwetsbare gebieden in veel relaties, zo niet de meest, fysieke intimiteit is, staat relatie -relatiepsycholoog Gottman. Maar bespreek het vooral. Het bespreken van seks is een essentieel onderdeel van het hebben van een uitstekend seksleven en een uitstekende relatie.

Idee 3: Word je eigen cheerleader

Het is koud en koud buiten en een single maakt het meestal niet tevreden. Ben je ook in een minderjarige omdat de gehoopte kaart niet aanstaande is of vanwege het feit dat je weer spookt? Probeer dan gunstig te geloven. Omdat gewoon variërend is, is het goed, maar negatief denken werkt zichzelf bevredigend. Als een zin - of mening - wordt geloofd of tijd door de hersenen, begint de Geest er na een tijdje in te geloven. Dat wat je denkt is precies wat je eigenlijk vaak hebt gehoord en geloofd. En je maakt veel beter indruk op positieve gedachten dan negatief, het beste? Uit een onderzoek van de Universiteit van North Carolina blijkt dat positief denken zelfversterkend is: wanneer je gunstige gevoelens ervaart, zoals genot, tevredenheid en liefde, zul je meer kansen in je leven zien. Hoe zie je de zonnige kant? Doe de "What Go Well" - Oefening door Martin Seligman, hij is de maker van een gunstige psychologie. In plaats van gewoon een kijkje te nemen in wat die dag niet zo goed ging, kijk je bewust naar alles wat daadwerkelijk succesvol is geweest. Dit traint je hersenen om dingen vaker van de positieve kant te bekijken. Of geniet van een zielige film: onderzoek van de Universiteit van Ohio onthult dat zielige films je gemoedstoestand kunnen verbeteren. De film zet je aan het denken over je eigen cruciale relaties en vergeleken met het drama dat op het zilveren scherm gebeurt, geloof je: het is niet zo slecht met mijn leven, mijn leven is best goed!

Probeer liefde te vinden en neem een lidmaatschap!

Ga naar de promo

Geschreven door Amanda van Schaik die werkt als een zelfstandige verslaggever voor verschillende publicaties. Voor Viva, Libelle en Playboy, om er maar een paar te noemen, blogt ze over single dating, relaties en gezondheid.

Gepubliceerd door Cupidoloog op July 2022June 2022


Previous post     
     Next post
     Blog home

The Wall

No comments
You need to sign in to comment

Post

By Cupidoloog
Added Jul 20

Tags

Rate

Your rate:
Total: (0 rates)
Password protected photo
Password protected photo
Password protected photo